Wymiary przedsiębiorczości z perspektywy kobiet! 11 marca 2021 r. godz. 10:00

Wymiary przedsiębiorczości z perspektywy kobiet! 11 marca 2021 r. godz. 10:00

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości zaprasza na spotkanie online w ramach inicjatywy Connect & Scale Up PARP, tym razem w temacie Internacjonalizacji Przedsiębiorstw z perspektywy kobiet.

Spotkanie online będzie miało charakter debaty i prelekcji eksperckich. W związku z Dniem Kobiet, bohaterkami wydarzenia będą kobiety (ekspertki!), które zawodowo związane są ze stymulowaniem i rozwijaniem innowacji na globalnym rynku. Punktem wyjścia do dyskusji, będzie dziewiąta edycja raportu Global Entrepreneurship Monitor.

Inspiracją do organizacji tego spotkania jest kolejna – dziewiąta edycja raportu Global Entrepreneurship Monitor opracowanego przez pracowników Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości oraz Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.

Autorzy ostatniej edycji raportu dotykają wielu ważnych aspektów, które pomagają lepiej zrozumieć szerokie uwarunkowania dla przedsiębiorczości w tym: motywy zakładania działalności gospodarczej, internacjonalizację działalności, innowacyjność przedsiębiorstw, intraprzedsiębiorczość, ale również przyglądają się postawom przedsiębiorczym wśród kobiet i mężczyzn. Dlaczego? Okazuje się, że z każdym rokiem w Polsce przybywa firm zakładanych przez kobiety. Towarzyszy temu rosnący odsetek kobiet dostrzegających szanse biznesowe na rynku, który praktycznie się zrównał odsetkiem wskazań wśród mężczyzn. Polacy w ogóle istotnie wyróżniają się na tle innych krajów jeśli chodzi o dostrzeganie szans biznesowych. Brzmi interesująco? Warto zagłębić się w lekturę raportu, a później dołączyć do tego spotkania!

Zaproszone prelegentki podzielą się swoimi doświadczeniami i obserwacjami w obszarze przedsiębiorczości – tej podejmowanej na płaszczyźnie krajowej, jak i międzynarodowej – próbując wspólnie znaleźć odpowiedzi na pytania o:

  • właściwe i inspirujące praktyki i przykłady wewnętrznej przedsiębiorczości?
  • lekcje płynące z doświadczeń i przykładów klasycznej przedsiębiorczości?
  • różnice i podobieństwa przedsiębiorczości w ujęciu lokalnym i globalnym?
  • mechanizmy internacjonalizacji biznesu (kultura, aspekty formalne, uwarunkowania)?
  • uwarunkowania przedsiębiorczości narzucane prawem lub kulturą?
  • inne kwestie związane z budowaniem „solidnego biznesu”, istotne dla osób przedsiębiorczych!

Spotkanie to będzie świetnym uzupełnieniem tych poprzednich – organizowanych w ramach programu Connect & Scale up – poświęconych zagadnieniom m.in. kultury innowacji, praktykom współpracy, transformacji cyfrowej, nowoczesnej sprzedaży, pracy w warunkach zdalnych, internacjonalizacji.

Kiedy?

11/03/2021, 10:00 – 12:30

Gdzie?

Platforma ZOOM

Wystąpienia inspiracyjne oraz eksperckie

Ten event będzie okazją do tego, aby pokazać z jak wielu warstw składać się może innowacyjne podejście przedsiębiorcze. Wspólnie z Prelegentkami uczestnicy będą się poruszać po opisanych poniżej obszarach, szukać odpowiedzi na postawione poniżej pytania, ale przede wszystkim definiować szanse na globalny sukces, które najpewniej rodzą się na styku tychże warstw:

  • Warstwy „Geograficznej” | Czy innowacje w Polsce buduje się tak samo jak w USA? Czy to w jaki sposób prowadzi się rozmowy biznesowe w Japonii faktycznie tak bardzo różni się od tego jak podobne tematy prowadzi się w Szwajcarii? Czy w ‘globalnej wiosce’ szerokość geograficzna faktycznie ma znaczenie? Czy może w erze covidowej określnik „gdzie” całkowicie przestał mieć znaczenie?
  • Warstwy „Wielkościowej” | Czy korporacyjny innowator, przodownik zmian, wewnętrzny przedsiębiorca bardzo różni się od startupowca? Czy transfer z korporacji do startupu lub startupu do korporacji musi być trudny? Czy istnieje jedna prawdziwa definicja przedsiębiorczości? Czy dobrze zdefiniowane i efektywne procesy zabijają ducha innowacji? Czy przepaść między postawami korporacyjnymi i startupowymi można zakopać?
  • Warstwy „Technologicznej” | Czy przedsiębiorczość w obszarze ekologizacji produkcji przypomina w jakiś sposób przedsiębiorczść w obszarze gospodarki cyfrowej? Czy przebijanie się do świadomości klientów z innowacyjnym produktem wymaga zupełnie innych starań niż sprzedaż tradycyjnych produktów? Czy jednostki rozwijające innowacyjne projekty (pracujące z dystruptywnymi technologiami) muszą być skazane na niezrozumienie otoczenia?
  • Warstwy „Społecznej” | Na ile istotne dla rozwoju przedsiębiorczości oraz innowacji są uwarunkowane społecznie różnice w odmiennej dla niektórych kobiet i niektórych mężczyzn interpretacji rynku – w szczególności: różnej percepcji szans, innego dostrzegania ryzyka, odmiennego odczuwania strachu, rozbieżności w motywacjach?

REJESTRACJA

Informacja pochodzi ze strony internetowej Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości

Nawigacja

Na skróty

Mapa strony

Skip to content