Start do eksportu dla sektora MŚP – spotkanie informacyjno-warsztatowe

Start do eksportu dla sektora MŚP – spotkanie informacyjno-warsztatowe

20 czerwca 2024 roku w Hotelu Hampton by Hilton w Olsztynie przy ul. Piłsudskiego 34 odbędzie się spotkanie informacyjno-warsztatowe „Start do eksportu dla sektora MŚP”, skierowane do małych i średnich przedsiębiorstw zainteresowanych eksportem.

Celem spotkania jest wsparcie małych i średnich przedsiębiorstw w zakresie eksportu, dostarczając im wiedzy oraz narzędzi niezbędnych do efektywnego działania na rynkach międzynarodowych. Wydarzenie składa się z dwóch głównych części: informacyjnej i warsztatowej.

Rejestracja na wydarzenie odbywa się poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny tutaj. Termin zgłoszeń upływa 14 czerwca 2024 roku. Liczba miejsc jest ograniczona, więc zachęcamy do szybkiego zapisania się.

Organizatorem wydarzenia jest Warmińsko-Mazurskie Centrum Obsługi Inwestora i Eksportera.

Jednodniowe wydarzenie podzielone będzie na część informacyjną i warsztatową. W części informacyjnej uczestnicy otrzymają teoretyczne i praktyczne wskazówki dotyczące eksportu. Część warsztatowa obejmie indywidualne spotkania dostosowane do specyficznych potrzeb zgłoszonych przez przedsiębiorców.

Agenda spotkania:
Część informacyjna:

  • Bezpośrednie korzyści osiągane przez eksportera. Czy warto eksportować? – analiza na przykładzie MŚP;
  • Modele wprowadzania produktu na rynki międzynarodowy – omówienie zalet i wad oraz charakterystyki poszczególnych modeli w odniesieniu do MŚP;
  • Marketing na rynkach zagranicznych – z uwzględnieniem reklamy, Public Relations w eksporcie, personelu sprzedażowego, uczestnictwa w targach międzynarodowych;
  • Narzędzia eksportera – szczegółowe omówienie funkcjonalności bazy danych Access2Markets;
  • Sposoby finansowania działań eksportowych –możliwości pozyskiwania dofinansowań;

Część warsztatowa:

  • Omówienie profilu działalności firm/firmy pod kątem możliwości eksportowych;
  • W nawiązaniu do produktu lub usługi eksportowej udzielenie wstępnych informacji odnośnie norm/wymagań/warunków eksportowych do kraju wskazanego przez przedsiębiorcę jako rynku docelowego; wskazanie dalszych źródeł informacji;
  • gólne omówienie dotychczasowej działalności eksportowej danej firmy, ze szczególnym uwzględnieniem działań marketingowych;

Trener prowadzący
Spotkanie poprowadzi Aleksandra Harasiuk, konsultantka biznesu z bogatym doświadczeniem w zarządzaniu i marketingu. Jest założycielką organizacji pozarządowych Lean in Poland oraz Dubajsko-Pomorskiego Stowarzyszenia Społeczno-Kulturowego „Hevelius”, a także pełniła funkcję brokerki eksportowej w Agencji Rozwoju Pomorza.

Start do eksportu

Nawigacja

Na skróty

Mapa strony

Skip to content