Ruszył program gospodarczy Expo 2020 w Dubaju
Już niebawem ruszają kolejne inicjatywy programu gospodarczego towarzyszącego udziałowi Polski w Wystawie Światowej Expo 2020 w Dubaju. Oferta składa się z 13 narzędzi wsparcia, skierowanych do polskich przedsiębiorców, którzy chcą rozwijać biznes w krajach Zatoki Perskiej, wykorzystując udział Polski w tym największym promocyjno-wystawienniczym wydarzeniu na świecie.
Pierwsza z inicjatyw – program Go to Brand Expo 2020 realizowany przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości – wystartował 27 stycznia.
Expo 2020 w Dubaju, które ze względu na pandemię koronawirusa zostało przełożone o rok i potrwa od 1.10.2021 do 31.03.2022, będzie jedną z pierwszych na tak ogromną skalę imprez o charakterze stacjonarnym. Organizatorzy spodziewają się 18 milionów gości, którzy złożą 25 milionów wizyt.
Program gospodarczy to kluczowy element polskich przygotowań do Expo 2020 w Dubaju. Głównym celem przedsięwzięcia jest promocja gospodarcza polskich firm oraz wsparcie w nawiązaniu i utrzymywaniu relacji biznesowych z partnerami na Bliskim Wschodzie. To założenie wynikające wprost z Koncepcji Programowej udziału Polski w Expo 2020 w Dubaju, która została przyjęta przez Radę Ministrów w 2018 roku oraz potwierdzona poprzez aktualizację w grudniu 2020 roku.
Propozycja wsparcia jest kierowana w szczególności do branż, które zostały zidentyfikowane jako branże o największym potencjale eksportowym na rynki Bliskiego Wschodu, tj. sprzęt medyczny, kosmetyki, „Moda Polska” (odzież, obuwie, galanteria, sektor jubilerski), IT/ICT, gamedev, meble, biotechnologia i farmaceutyki, usługi prozdrowotne, polskie specjalności żywnościowe, branża budowlana, jachty i łodzie rekreacyjne, zielone technologie, turystyka, mobilność i elektromobilność.
Oferta dla przedsiębiorców została przygotowana we współpracy z wieloma instytucjami, m.in. Ministerstwem Rozwoju, Pracy i Technologii, Polską Agencją Inwestycji i Handlu, Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości, a także Urzędami Marszałkowskimi. Zestaw narzędzi obejmuje wsparcie promocyjne, organizacyjne i finansowe, dając również możliwość poszerzenia wiedzy nt. rynków arabskich oraz okazję do nawiązania kontaktów biznesowych.
Szczegóły programu gospodarczego i informacje o o 13 inicjatywach programu gospodarczego są na bieżąco prezentowane na stronie www.expo.gov.pl
Informacja pochodzi ze strony internetowej Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości