Chorwacja – poznaj perspektywy dla polskich eksporterów i inwestorów
W ostatnich latach wzrost wartości polskiego eksportu do Chorwacji utrzymywał wysoką, dwucyfrową dynamikę, przy wysokim, dodatnim saldzie wymiany handlowej na korzyść Polski. Sytuacji nie zmieniła pandemia i w 2020 roku polsko-chorwacka wymiana handlowa utrzymała się podobnym poziomie, przekraczając wartość 1 mld EUR.
Polska jest 6. największym eksporterem na rynek chorwacki. Bardzo korzystny dla Polski bilans handlowy z Chorwacją (eksportujemy ponad 3 razy więcej niż importujemy) jest w pewnym stopniu równoważony przez wydatki setek tysięcy polskich turystów, co roku spędzających wakacje nad chorwackim wybrzeżem.
Pozycjami dominującymi w eksporcie z Polski do Chorwacji są meble, wyroby tytoniowe, artykuły spożywcze, samochody osobowe i części samochodowe. W imporcie z Chorwacji od lat przeważają farmaceutyki.
Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprasza do udziału w webinarium, podczas którego:
- dowiesz się jakich produktów poszukują chorwackie firmy,
- poznasz różnice w kulturze biznesowej Chorwatów,
- dowiesz się jak tanio i skutecznie założyć działalność gospodarczą w Chorwacji.
Szkolenie poprowadzą:
Justyna Lipczyńska, Kierownik Regionu – Europa, Centrum Eksportu, PAIH,
Marcin Karaskiewicz, Kierownik Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Budapeszcie,
Monika Cegnar-Jurjevic, Business Development Manager ds. rynku chorwackiego, PAIH,
Marta Zabłocka, III sekretarz, Ambasada RP w Zagrzebiu.
Webinarium odbędzie się 20 kwietnia o godz. 14:00 i będzie prowadzone w języku polskim i angielskim.
Udział jest bezpłatny i możliwy po uprzedniej rejestracji. Liczba miejsc ograniczona.
Informacja pochodzi ze strony internetowej Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu